Kæreste i behandling med Antabus
Hej med jer.
Min kæreste er i behandling og på Antabus.
Flere gange har jeg haft mistanke om at han drikker.
B.l.a. så drikker han light øl på 2,3%, det syntes jeg er mærkeligt, kan man det på Antabus?
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg købe et alkometer han kan blæse i, så jeg kan få afklaret om han lyver for mig?

Svar
Kære Birgit
Du har ret, det er usædvanligt at han kan drikke alkohol overhovedet, mens han får Antabus. Det tilrådes slet ikke, så det er klart du er bekymret.
Det er dem der har udskrevet Antabus, du bør spørge om dette.
Har du mulighed for at besøge stedet, hvor han går i alkoholbehandling?
Dine opgaver er ikke at kontrollere ham (for det kan betyde at I bevæger Jer ind i nogle uhensigtsmæssige mønstre), men måske lade ham selv tage ansvar for de aftaler han laver med sin læge eller alkoholbehandler.