Juleguf med alkohol?
Hejsa. Jeg har en kæreste, som er startet på antabus og hun blev meget i tvivl om hun må indtage juleguf med f.eks. rom essens, rom aroma og de andre produkter af samme slags? Vil jo gerne forkæle hende med alt det søde i julen uden brug af alkohol i 😊

Svar
Hej. Tak for dit spørgsmål. Flot din kæreste er i gang med at tage kontrol over alkoholen. Hun har helt sikkert fortjent at blive forkælet, og det er godt, du er opmærksom på ikke at kombinere alkohol og antabus.
Min anbefaling vil være at finde andre måder at forkæle hende på helt uden alkohol, selv i de små mængder der findes i romessens, eller produkter der smager af alkohol. Det kunne nemlig trigge hendes afhængighed og lyst til alkohol og åbne døren til at drikke igen. Godt du er opmærksom og vil støtte din kæreste bedst muligt.
God jul til jer begge.