Har været igennem alt med min kæreste som drikker
Hej
Jeg er kørt helt flad.
Har været igennem alt med min kæreste som drikker.
Han har stadig job men økonomien er røget og han må arbejde i døgndrift og den sparsomme fritid bliver brugt på alkohol og lidt til os.
Vi har to små aktive drenge som jeg må tage mig helt af, samtidig med at jeg har fuldtidsjob og må stå for næsten alt vedrørende det økonomiske. Jeg kan ikke holde til mere og ønsker at få min kæreste ud af mit liv men føler mig magtesløs.
Han vil ikke flytte frivillig og vil skabe stort drama.
Hvad gør jeg?
Hvordan kan jeg få hjælp til det økonomiske og pasning, når jeg har 2 små børn?
Jeg er på vej til at udvikle en depression og har det skidt og føler mig meget alene. Har ikke tid til at gå til selvhjælpsmøder, eller råd til psykolog. Hvis jeg fik hjælp til det økonomiske, vil jeg kunne komme videre.
Jeg kan ikke være en støtte og hjælp til min kæreste længere. Der er sket for mange svigt og vanvittige ting, og netværket er begyndt at smuldre.
Vil i være behjælpelige med oplysninger om, hvordan man kan få hjælp til at komme videre økonomisk.
På forhånd tak

Svar
Hej Christina
Du har ikke ansvar for at støtte og hjælpe din kæreste, som åbenbart ikke vil hjælpes. Men du har ansvar for dig selv og dine to små børn.
Du skal kontakte din kommune med det samme. Lav en aftale med Børne- og familieafdelingen i din kommune, de har den viden og erfaring du efterlyser. De er vant til at rådgive om den situation du står i, om hvordan man kommer videre efter et liv sammen med en misbruger. De kan hjælpe dig med alle de praktiske ting der skal ordnes.
Du kan også henvende dig til alkoholbehandlingen i din kommune for at få anonym og gratis hjælp og støtte, til at håndtere din situation med en kæreste som drikker.
Find det rette behandlingstilbud - enten til dig, der drikker for meget, eller hvis du er pårørende til en person med alkoholproblemer.
Tag det første vigtige skridt og bed om hjælp. Det vil være en stor lettelse for dig når du har gjort det.
Held og lykke med det Christina.
Med venlig hilsen