Har ikke lyst til at drikke længere
Hver dag, når min arbejdsdag slutter, så drikker jeg mellem 3 og 4 halv liters øl og går så I seng, i weekend åbner jeg en øl næsten når jeg står op, der er ingen tvivl om, at det fylder meget og ødelægger mere end godt er, har ikke lyst til at drikke, men kan ikke lade være med at købe øl.
Hvordan kommer man nemmest og bedst ud af et forbrug?

Svar
Tak for dit brev. Du skriver, at du drikker op til 2 liter øl på en dag og også drikker om morgenen i weekenden. Du skriver også, at det ødelægger mere for dig end det gør dig godt og, at du gerne vil ud af forbruget. Det lyder som en fornuftig beslutning, fordi så stort et alkoholforbrug er skadeligt for dig og kan medføre både sygdom og afhængighed.
Måske er det faktisk afhængighed du oplever, siden du ikke kan lade være med at købe øl? Måske fordi du får abstinenser, dvs. indre uro, angst, rysten, sveden, søvnproblemer? Hvis det forholder sig sådan, er det meget vigtigt, at du får hjælp til at stoppe med at drikke. Det kan du få hos egen læge eller på et rusmiddelcenter i din kommune, hvor du kan henvende dig og få gratis behandling. Se kort over alle behandlingstilbud her, og find et sted nær dig.
Du er også meget velkommen til at ringe til os her på Alkolinjen tlf. 80 200 500, så kan vi rådgive dig endnu mere præcist om, hvor du kan få hjælp.
Kærlig hilsen
Rådgiverne, Alkolinjen